April 21, 2013

Tutorial - Cum se impleteşte din pănuşi de porumb

Tutorial - Cum se împleteste cu panuşi de porumb

Dragi prieteni, vă voi arăta în continuare cum se face o împletitură din pănuşi de porumb, aşa cum am promis aici. Este vorba de împletitul prin înnodare şi spun prin înnodare pentru că există mai multe tehnici care se folosesc la realizarea obiectelor din pănuşi. Azi vom face un obiect rotund. Să spunem, o rogojină, o ştergătoare sau orice vă îndeamnă imaginaţia.
1. Pentru început, alegem pănuşile, le umezim şi le rupem în fâşii, aşa cum am făcut şi pentru realizarea trandafirului din pănuşi.



2. Alegem cinci fâşii pe care le strângem la mijloc cu alte 4-5 fâşii, sub forma unui inel.

3.  Începem să legăm capetele celor cinci fâşii peste inelul făcut la mijloc, până sunt legate toate.

4. După ce terminăm cu acestea, pentru a continua, avem nevoie de o ustensilă ca cea din imagine. Se poate improviza, important este să aibă ureche, la fel ca un ac. Cu ajutorul acesteia se vor introduce fâşiile de pănuşi în rândul precedent, pentrua a continua lucrul.



5. Urmează etapa în care capetele fâşiilor de pănuşi din urmă se ţin strâns cu mâna, ca în imaginile de mai jos, iar fâşia nou introdusă se leagă deasupra lor.













6. De aici, în continuare, se vor introduce fâşii de pănuşi noi şi creaţia voastră va prinde formă. Se vor putea realiza obiecte având orice dimensiune doriţi.



Spor la treabă!
 
 
Pentru a veni în ajutorul dumneavoastră, cei interesați, vă rog să-mi lasați comentarii întrebari, aprecieri și sugestii. În felul acesta voi știi care esta calitatea tutorialului.
Mulțumesc!
 
Vă aștept și pe Facebook, la adresa:
 


24 comments:

  1. Ce interesant este ;O!!! (de migalos nici nu mai spun)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, intr-adevar, este :) Eu sper ca am explicat destul de clar in tutorial, asa incat oricune sa poata impleti.

      Delete
  2. Foarte interesant !
    Ce camera de fotografiat folosesti ?
    Cat a costat .. imi poti spune si mie de unde sa o iau ?

    Cu drag,
    Alex

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru aprecieri. La intrebari am sa-ti raspund pe mail.

      Delete
    2. uitasem cum se fac impletiturile din panusi. chiar astazi am facut un mini cosulet datorita dvs. multumesc. trebuie sa ma loghez ? catalin bacau produsromanesc@yahoo.com

      Delete
  3. Mariana, draga mea, ma bucur ca impartasesti cu noi din experienta ta. te imbratisez cu mult drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă bucur întotdeauna să arăt şi altora din ce ştiu. Sper să fie pe înţelesul tuturor. Multumesc mult-mult!

      Delete
  4. Îţi trebuie îndemânare şi răbdare, zic eu! :)
    Foarte frumos tot ce lucrezi!

    ReplyDelete
  5. Si un strop de binecuvântare sub forma imaginaţiei. Restul este bucuria oamenilor care se bucura de fiecare lucrare în parte. Multumesc pentru cuvintele frumoase!

    ReplyDelete
  6. foarte frumos si chiar vreau sa incerc si eu sa fac...sunt fascinata de asa ceva...o intrebare in etapa 4 tragi toate panusile prin acelasi loc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. In etapa a IV-a ca si in celelalte, pana la sfarsit, introduci 1 singura panusa cu care legi ce ai deasupra si continui. Vezi etapa a V-a pentru a te lamuri cu privire la etapa precedenta. Ma bucur ca sunteti interesata. Asa, nu se va uita mestesugul impletitului din panusi :) Va stau la dispozitie pentru alte lamuri, daca nu ati inteles cate ceva. Va multumesc pentru aprecieri si pentru vizita si va invit sa va inscrieti pe acest blog, folosind linkul de pe peretele din dreapta `Inscrieti-va pe acest site`. Toate cele bune :)

      Delete
    2. cum ridic lateralele si cum fac marginea de terminare la un cosulet?

      Delete
    3. uitati-va pe link-ul urmator si veti intelege ce aveti de facut. spor la impletit si va sugerez sa va inscrieti pe blog :)
      http://www.revista-atelierul.ro/2013/05/02/tutorial-cosulet-de-pastipentru-un-ou/

      Delete
  7. Tutorialul tau nu explică şi paşii pt finisarea obiectului. Poti te rog să ne ajuţi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentru acest detaliu urmariti link-ul acesta si in etapa a 8-a veti vedea ce aveti de facut. http://www.revista-atelierul.ro/2013/05/02/tutorial-cosulet-de-pastipentru-un-ou/ . Numai bine!

      Delete
  8. Am incercat si eu...Inceputul e mai dificil,nu tare,dar exersand sper sa mearga.Felicitari ptr.ceea ce faci...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu siguranta va merge :) mult spor si inspiratie va doresc.

      Delete
  9. dar poti face si video tutorialul????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da , se poate face. Cand voi avea putin timp la dispozitie, cu drag il voi posta :)

      Delete
  10. Cand eram prin cls.3,4,faceam asa ceva la orele de "atelier":) Acum,la batranete,mi-a venit din nou cheful ptr.asa ceva,dar uitasem tehnica. Bine ca mai sunt oameni care au darul de a face ceva frumos,din mai nimic,fara investitii:) Multumesc mult ptr.sfaturi,daca m-apuc de lucru si iese ceva,bat toba:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt sigura ca veti face lucruri frumoase. Astept sa vad rezultatele. Spor la treaba!!!

      Delete
  11. Ma bucur ca am gasit blogul acesta. De mult il caut. Multumesc ca mi-ai reamintit cum se fac rogojinile din panusi de porumb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ziua! Si eu ma bucur ca v-am fost de folos. VA invit sa vizitati si pagina mea de fb
      https://www.facebook.com/Handmade-by-Marianam-h-produse-din-panusi-de-porumb-604906506234815/?ref=bookmarks

      Delete